Wednesday, April 25, 2012
ISU TANAH BANGGOL DONAS TELUK PASU DAN PENJELASANYA Kuala Nerus -25hb april 2012 Semalam pembangkang seramai 1000 orang telah berdemo membawa isu tanah yang dikatakan zalim dan di rampas dari rakyat. Saya tertarik dengan penjelasan Wan Nawawi Bin Hj Wan Ismail Pegawai Daerah (DO) Kuala Terengganu dalam satu program bersama Pejabat daerah JKKK dan Iman di sekolah Menengah Teknik Lapangan Terbang Terengganu sehari sebelum Demostrasi oleh pihak PAS iaitu pada 23hb April 2012. Beliau ada mengatakan hairan bin ajaib mengapa isu tanah ini ada. Beliau pernah bertanya kepada anak buahnya bahagian pengurusan tanah. Adakah kita Pejabat Daerah pernah rampas tanah orang selama ini? Belia berkata lagi ‘saya pegawai daerah yang menguruskan Pejabat Tanah dan Pejabat Daerah di Kuala Terengganu setiap perjalanan mesti saya tahu. Ibarat ayah kepada 5 orang anak. Ada yang kata saya ada 4 orang anak sahaja sedangkan saya ada 5 orang anak. Jadi saya tahulah pasal anak saya. Tak akan orang lain lebih tahu. Beliau berkata lagi tentang isu tanah di Banggol Donas, yang mana melibatkan 30 tanah di ambil oleh Kerajaan Negeri untuk pembinaan pembangunan di kawsan tersebut. Yang hadir pada majlis penerima cek pampasan bayaran tanah semuanya menerima dengan muka yang tersenyum dan seorang pun tidak ada muka masam yang tidak puas hati. Itu kata beliau. Pegawai Daerah Kuala Terengganu juga berkata di samping bayaran pampasan Kerajaan Nageri juga memberi lot tanah ganti kepada pemilik tanah tersebut. Jadi dimana zalimnya Kerajaan yang ada pada hari ini. Itu lah hakikatnya apabila politik di gunakan dengan cara yang salah dan bertujuan untuk menjatuhkan Kerajaan yang ada. Mereka akan menggunakan apa sahaja walaupun tidak benar bagi memberikan gambaran yang Kerajaan ini zalim. Pss... Tuan DO masih ada lagi tu... sila tanya dia sendiri kalau tak percaya... kenapa tak percaya..... aku tahu asal usul mu anak

2 comments:

  1. Dekat dekat PRU ni, PAS sudah tentu nak test power. Dengan demo yg diadakan tempoh hari PAS dapat mengukur sejauh mana PAS mendapat sokongan rakyat. Ternyata pimpinan tertinggi PAS begitu kecewa akan sambutan yg diterima. PAS menjangkakan 10000 akan mengambil bahagian, tetapi Yang hadir lebih kurang 1000 orang sahaja.

    ReplyDelete
  2. Betul doh ayah su.... mereka sekarang cemas dan tengah fikir macamana nak cari momentum... dan mereka fikir hnya bersih 3.0 sahaja last try......

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Popular Posts

PAPAGOMO

Popular Posts

viewer

Search

Pages

Total Pageviews

About Me

Perjuangan baru bermula. Demi Alif Ba dan Ta...

DAP ganti PAS

DAP ganti PAS

Followers