Friday, December 31, 2010
Isu Banggol Donas telah di bangkitkan oleh pembangkang yang dah jadi kerja mereka bangkang. Mereka ini sentiasa cari kesalahan dan yang tak salah pun mereka akan kata salah. Si ketua AMK nie kononya nak jadi Hero kat Kg Banggol Donas pasal ambilan tanah untuk projek pembangunan jalan dan hantar bantahan pada SUHAKAM. Pelbagai tuduhan yang di buat oleh si farith nie fitnah ya ALLAH  terlampau. Mereka dakwa yang design jalan tersebut di reka mengikut kepentingan JKKK di situ..hai Farith deme ingat JKR ikut ke kata-kata JKKK? dan ada masa ke orang JKR nak buat tu semua...ADAKAH FARITH MENUDUH JKR BERAT SEBELAH..atau mempersoalkan kebolehan dan kewibawaan JKR. Semua orang tahu yang mana JKR akan mengambil kira rekabentuk yang terbaik dari segi kos dan praktikalnya terhadap sesuatu projek.

Projek ini mengikut yang Anak tahu, ia adalah satu projek yang sangat perlu di beri perhatian akibat kesesakan lalulintas di jalan utama terutama kesesakan di Jambatan Sultan Mahmud. Jambatan Kuala Nerus dan Jambatan Manir. Isu ini telah lama perlu di selesaikan untuk menampung pengguna jalanraya yang semakin meningkat. Kesibukkan di Jambatan manir perlu di kurangkan dan satu jalan altenatif perlu di buat dengan segera bagi kesenangan rakyat. Maka JKR setelah membuat kajian dengan terperinci maka laluan tersebut di reka bentuk dengan sebaik mungkin dengan mengambil kira segala faktor dan meminimakan pengambilan tanah. Tetapi jika tidak, tanah milikan terpaksa di ambil dan Kerajaan akan membayar dengan kadar yang terbaik mengikut skim yang telah di tetapkan. Di Banggol Donas ini yang membantah tidak banyak dan mereka ini adalah biasalah orang PAS, mereka ini kata je Islam tapi tang duit-duit nie berkira ya Allah..... tak terfikir ke mereka yang mana jika mereka bagi je tanah tersebut maka pahala   masha Allah hari-hari sampai bila-bila. AMK juga kata yang harganya melampau 226 juta untuk 5.6 km ...ni satu lagi bendanya fitnah jahat Kedegilan, kenapa tak di sebut 8 jambatan termasuk dalam pakej ini dan kos jambatan berapa sekarang...dan 6 km sebenarnya nie tak masuk lagi susur keluar Berlian seperti spesifikasi highway tu....dan Anak dengar kawasan yang terlibat pun dalam ketegori tanah lembah dan rendah...apalah punya bangang si Farith nie....Kalau nak compare jalan biasa bertapa ngok dan mangkuknya Farith AMK..orang macam nie nak jadi pemimpin...hai ....

Nie nak bagi tahu kat kau orang semua, apabila kemudahan ini siap banyak keselesaan yang rakyat  akan dapat. Jalan ini menghubungkan dari Gemuroh (Tepoh) ke Pulau Sekati dan ke bandar Kuala Terengganu. Maknanya akan ada satu lagi jalan alternatif bagi orang Kuala Nerus...oiii Farith kau apa tahu ,jangan nak jadi Hero lah kat Kuala Nerus...Kau betulkan dulu ranting-ranting kau yang dah layu tu...dan kau pun aku tahu ada masalah dengan ketua perhubungan Kedegilan Terengganu...betulkan dulu masalah dalaman kau baru kau betulkan rakyat....dan kontraktor ini Anak tahu MZ Hakujaya adalah 100% bumiputra...nie pun nak kacau dan Anak tahu orang Kuala Nerus dah lama berjuang untuk projek ini dari zaman Tun Mahathir lagi dan MZ Hakujaya yang usahakan dari masa itu lagi bukan baru projek ini, dah lama dah... tetapi kebetulan Saiful nie di lantik sebagai Ketua Pemuda Negeri Terengganu(UMNO) jadi banyaklah fitnah di lemparkan kepada dia....kepada Saiful, Anak berpesan tak payah layan si Farith tu dia nak cari Glamour je untuk jadi Calon Farith kau ingat lepas ke kau nak jadi Calon? ketua kau bagi ke ?



Aku tahu asal usul mu.....

0 comments:

Powered by Blogger.

Popular Posts

PAPAGOMO

There was an error in this gadget

Popular Posts

viewer

Search

Pages

There was an error in this gadget

Total Pageviews

About Me

Perjuangan baru bermula. Demi Alif Ba dan Ta...

DAP ganti PAS

DAP ganti PAS

Followers